Misja i wizja przedszkola
Misja przedszkola
Istniejemy po to by:
- stworzyć poczucie bezpieczeństwa,
- wspomagać wszechstronny rozwój każdego wychowanka w oparciu o rozpoznanie jego potrzeb i możliwości,
- wyrównywać szanse edukacyjne dzieci,
- stworzyć warunki do zdobywania wiedzy i umiejętności,
- umożliwić rozwój uzdolnień i zainteresowań,
- kształtować w nim poczucie własnej wartości, uczyć go tolerancji i patriotyzmu,
- nauczyć zachowań asertywnych i pokonywania trudności,
- kształtować właściwe postawy wobec otoczenia społecznego, przyrodniczego i technicznego.
- wspomagać rodziców w procesie wychowania i rozwoju ich dzieci
- przeciwdziałać zagrożeniom, płynącym ze środowiska zewnętrznego (przemoc fizyczna, psychiczna, emocjonalna, zagrożenia internetowe)
Wizja przedszkola
Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców, promującą zdrowie, wartości społeczne, przywiązanie do regionu.
Między społecznością przedszkola: dziećmi – rodzicami – pracownikami - panuje atmosfera życzliwości i partnerstwa.
- Przedszkole zapewnia dzieciom wszechstronny rozwój, realizację ich potrzeb i respektowanie praw oraz zaspokaja oczekiwania rodziców.
- Oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości, sprzyjają uwalnianiu aktywności własnej dzieci, rozwijają ich zainteresowania i służą osiąganiu przez nie gotowości szkolnej na wysokim poziomie.
- Nauczyciele są zaangażowani, konsekwentni w działaniu, twórczy, dbający o harmonijny rozwój każdego wychowanka.
- W przedszkolu prowadzone są zajęcia z zastosowaniem elementów aktywnych metod pracy z dzieckiem takich jak: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) Rudolfa Labana, gimnastyka rytmiczna Alfreda i Marii Kniessów, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki według Batii Strauss, Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz.
- Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
- Rodzice są naszymi partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką.
- Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze.