Misja i wizja przedszkola

Misja przedszkola

Istniejemy po to by:

  • stworzyć poczucie bezpieczeństwa,
  • wspomagać wszechstronny rozwój każdego wychowanka w oparciu o rozpoznanie jego potrzeb i możliwości,
  • wyrównywać szanse edukacyjne dzieci,
  • stworzyć warunki do zdobywania wiedzy i umiejętności,
  • umożliwić rozwój uzdolnień i zainteresowań,
  • kształtować w nim poczucie własnej wartości, uczyć go tolerancji i patriotyzmu,
  • nauczyć zachowań  asertywnych i  pokonywania trudności,
  • kształtować właściwe postawy wobec otoczenia społecznego, przyrodniczego i technicznego.
  • wspomagać rodziców w procesie wychowania i rozwoju ich dzieci
  • przeciwdziałać zagrożeniom, płynącym ze środowiska zewnętrznego (przemoc fizyczna, psychiczna, emocjonalna, zagrożenia internetowe)

 

Wizja przedszkola

Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną, otwartą na potrzeby dzieci i rodziców, promującą zdrowie, wartości społeczne, przywiązanie do regionu.

Między społecznością przedszkola: dziećmi – rodzicami – pracownikami - panuje atmosfera życzliwości i partnerstwa.

  • Przedszkole zapewnia dzieciom wszechstronny rozwój, realizację ich potrzeb i respektowanie praw oraz zaspokaja oczekiwania rodziców.
  • Oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości, sprzyjają uwalnianiu aktywności własnej dzieci, rozwijają ich zainteresowania i służą osiąganiu przez nie gotowości szkolnej na wysokim poziomie.
  • Nauczyciele są zaangażowani, konsekwentni w działaniu, twórczy, dbający o harmonijny rozwój każdego wychowanka.
  • W  przedszkolu prowadzone są zajęcia z zastosowaniem elementów aktywnych metod pracy z dzieckiem takich jak: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) Rudolfa Labana, gimnastyka rytmiczna Alfreda i Marii Kniessów, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki według Batii Strauss, Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz.
  • Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną  i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
  • Rodzice są naszymi partnerami w tworzeniu klimatu, działalności dydaktycznej i zarządzaniu placówką.
  • Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze.

Wydarzenia

Na skróty

Dane kontaktowe

Przewiń do góryPrzewiń do góry